W Zachodniej Prowincji -
Flevoland w północnej części miasta Lelystad, znajduje się port ze stocznią De Bataviawert.
Uwagę przyciąga replika wybudowanego w 1628 roku statku handlowego Batavia. Był
to największy statek na świecie, który zatonął podczas swego pierwszego rejsu,
u wybrzeży Australii. W 1995 w Lelystad
w Holandii zbudowano replikę Batavii używając do tego tradycyjnych materiałów
szkutniczych, takich jak: dąb (pokład, burty itp.) czy konopie (liny). Okręt
zbudowano przy wykorzystaniu narzędzi i technologii z XVII wieku.
Wejście do muzeum, przedstawiona cała historia na planszach, rekonstrukcji statku Batavia.
Model statku, prezentowany w gablocie.
Na zewnątrz, widoczne elementy drzewa, budulca na statek.
Cały warsztat stolarski, gdzie powstawała replika statku.
Pracownia lin ożaglowania.
Warsztat gzie powstawały różne elementy omasztowania.
Różne elementy ożaglowania i omasztowania
Liny, liny ...........
Pracownia, w której wykonuje się elementy wyposażenia statku. Zapraszam do oglądania następnych części, bardziej ciekawszych. Prezentując tą część chciałem przedstawić różne pracownie, w których powstawało wyposażenie statku Batavia.
Masz kłopoty ze spaniem ?
Wejście do muzeum, przedstawiona cała historia na planszach, rekonstrukcji statku Batavia.
Model statku, prezentowany w gablocie.
Na zewnątrz, widoczne elementy drzewa, budulca na statek.
Cały warsztat stolarski, gdzie powstawała replika statku.
Pracownia lin ożaglowania.
Warsztat gzie powstawały różne elementy omasztowania.
Różne elementy ożaglowania i omasztowania
Liny, liny ...........
Pracownia, w której wykonuje się elementy wyposażenia statku. Zapraszam do oglądania następnych części, bardziej ciekawszych. Prezentując tą część chciałem przedstawić różne pracownie, w których powstawało wyposażenie statku Batavia.
Masz kłopoty ze spaniem ?
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz